Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2016

Βιωματικά σεμινάρια του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης


Σεμινάριο Μουσειακής εκπαίδευσης: Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Η Μουσειακή Εκπαίδευση μπορεί να παίξει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, δίνοντας ένα νέο περιεχόμενο σε όσα μαθαίνουν τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας στο σχολείο. Κυρίως καλλιεργείται ο στοχασμός, η δημιουργικότητα, η αυτογνωσία, η επικοινωνία των ιδεών, η κατανόηση της διαφορετικότητας και τη γνωστική ανάπτυξη.
Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται  ώστε να εξοικειώσουν τα παιδιά με διαφορετικές μορφές της πολιτιστικής κληρονομιάς και της Τέχνης προσφέροντας τους βιωματικές μαθησιακές εμπειρίες, άμεση επαφή με πραγματικά αντικείμενα, δυνατότητες πολλαπλών ερμηνειών των εκθεμάτων, αύξηση του ενδιαφέρον τους και της ευελιξίας της σκέψης τους και ενίσχυση των επικοινωνιακών σχέσεων μουσείου-σχολείου.
Ειδικότερα οι συμμετέχοντες θα μελετήσουν:
-      την ιστορική και εννοιολογική θεώρηση του μουσείου γενικά και των μουσείων ανοικτών στα παιδιά (παιδικά μουσεία)
-      τις βασικές θεωρίες μάθησης που εφαρμόζονται στα εκπαιδευτικά προγράμματα Μουσειακής Εκπαίδευσης
-      σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο μουσείο (φάσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων, οπτικός/αισθητικός εγγραμματισμός: στρατηγικές οπτικής ανάγνωσης έργων τέχνης, δραστηριότητες και παιχνίδια, αξιολόγηση)
-      διαδίκτυο και μουσείο (ιστοσελίδες, εικονικές εκθέσεις, διαδραστικά παιχνίδια για παιδιά).
Το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε 5 συναντήσεις τρίωρες.
Θεματικές ενότητες
1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Γνωριμία με τους μετεκπαιδευόμενους.
Τι είναι μουσείο, ιστορική θεώρηση του θεσμού των μουσείων.
Παιχνίδια: Τα αγάλματα είναι στο μουσείο, επισκέπτες στο μουσείο, το άγαλμα και εγώ, Ποιο ταιριάζει με ποιο, Κοιτώ: 2 φορές 10!)
2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Τι είναι η Μουσειακή Εκπαίδευση, Εκπαιδευτικές θεωρίες στα μουσεία (Παραδοσιακή διάλεξη και κείμενο/Συστηματικό Μουσείο, Συμπεριφοριστική μάθηση/Συνηθισμένο Μουσείο, Ανακαλυπτική μάθηση/Ανακαλυπτικό Μουσείο, Eποικοδομητισμός/Εποικοδομητικό Μουσείο: Piaget, Vygotsky, Gardner- πολλαπλές νοημοσύνες).
Παιχνίδια: Τι υπάρχει σε ένα μουσείο, Διπλό άγαλμα, παιχνίδια με κορνίζες.
3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Απόκριση στον οπτικό πολιτισμό/οπτικός αλφαβητισμός.
Μαθαίνοντας μέσα από τα αντικείμενα
Ερωτηματολόγια αντικειμένων
Παιχνίδια με αντικείμενα
4η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Ταμπέλες αντικειμένων/εκθεμάτων και πως χρησιμοποιούνται στην τάξη, ταμπέλες έργων ζωγραφικής, ερωτήσεις παρατήρησης έργων ζωγραφικής.
Η χρήση των ανοικτών ερωτήσεων στο μουσείο.
Τι είναι οι συλλογές,
Παιχνίδια: Οι προσωπικές μας συλλογές, Μια συλλογή κουμπιών στην τάξη μας.
5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων (Βασικές αρχές, Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τον εκπαιδευτικό).
Εκπαιδευτικό υλικό μουσείων (μουσειοσκευές).
Διαδίκτυο και μουσείο: διαδικτυακά παιχνίδια

Χρήσιμες πληροφορίες:
Ημερομηνίες Διεξαγωγής:
Τρίτη  11, 18, 25 Οκτωβρίου, 1, 8 Νοεμβρίου
Τόπος Διεξαγωγής:
Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης,Τριπόδων 23, Πλάκα
Ώρες Διεξαγωγής:
17:30-20:30
Επιμορφώτρια:
Νίκη Κάντζου

Δίδακτρα Σεμιναρίου:
Δίδακτρα: 80€,  Φοιτητές: 70€,   Άνεργοι: 70€, Μέλη Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης 70€
Παρέχονται:
Βιβλιογραφία
Σημειώσεις και εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή
Βεβαίωση
Πληροφορίες/Εγγραφές:
Συμπληρώστε το έντυπο συμμετοχής και αποστείλετέ το με ηλεκτρονικό μήνυμα στο info@ekedisy.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.