Κυριακή, 4 Σεπτεμβρίου 2016

Χαιρετισμός με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς της Σχ. Συμβούλου της 3ης περ. Π.Ε. ν. Βοιωτίας

Αγαπητοί/ές Συνάδελφοι/ες
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2016-2017, θα ήθελα να καλωσορίσω τους /τις εκπαιδευτικούς που έρχονται για πρώτη χρονιά στην περιφέρειά μας και να ευχηθώ καλή και δημιουργική χρονιά σε εσάς  όπως και στους μαθητές σας.
Σας γνωστοποιώ ότι  τη σχολική χρονιά που διανύουμε, οι στόχοι της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Στ. Ελλάδας συνίστανται στους παρακάτω άξονες:
v Επιστημονική και Παιδαγωγική υποστήριξη όλων των εκπαιδευτικών μέσα από την επιμόρφωσή τους, την παρακολούθηση διδασκαλιών και τη διεξαγωγή αντίστοιχων δειγματικών.
v Παιδαγωγική υποστήριξη σε μαθητές/τριες και ομάδες μαθητών που αποτελούν ζώνη υψηλού κινδύνου σχολικής και κοινωνικής περιθωριοποίησης  (ΑΜΕΑ, τσιγγανόπαιδες, αλλοδαποί κλπ.), για την ισότιμη πρόσβαση και ένταξη τους στην εκπαίδευση και για την καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής.
v Παιδαγωγική υποστήριξη, εκπαίδευση και υποδοχή των παιδιών/μαθητών των προσφύγων.
v Παιδαγωγική υποστήριξη σε μαθητές/τριες και ομάδες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την ισότιμη πρόσβαση τους στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της ενταξιακής εκπαίδευσης και συμπερίληψης.
v Αποτελεσματική λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων.
v Συστηματική αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι παρακάτω οδηγίες αποσκοπούν στο να γίνει αποτελεσματικότερο το έργο σας και το δικό μας.
·       Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων να ακολουθούν για τη διδασκαλία των μαθημάτων τους βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας με ενεργητικές και διαθεματικές δραστηριότητες. Δεν επιτρέπεται η επιβολή βιβλίων η διαφόρων άλλων εντύπων στους μαθητές από το ελεύθερο εμπόριο.
·       Ο/Η εκπαιδευτικός θα πρέπει να καταβάλει προσπάθεια, ώστε στο πλαίσιο των στόχων του Α.Π. και των τοπικών συνθηκών να ακολουθεί βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας, που οδηγούν στην ενεργητική συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στη διδασκαλία και στη δημιουργία και παραγωγή  της νέας γνώσης.
·       Επισημαίνουμε ότι είναι παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τάξης ή τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Συνίσταται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους.
·        Η δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος στην τάξη και η αντιμετώπιση μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς θα πρέπει να αποτελούν αντικείμενο προβληματισμού, ευαισθητοποίησης και συζήτησης του Συλλόγου Διδασκόντων (αποφεύγοντας να βάζουμε ταμπέλες ή απομονώνοντάς τους).  Καλό θα είναι να αποφεύγονται οι παραπομπές στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ για περιπτώσεις που μπορούν να αντιμετωπιστούν στα σχολεία. Η διαδικασία παραπομπής στο ΚΕΔΔΥ γίνεται αφού έχει υπάρξει συνεργασία : Δασκάλου –Δ/ντή – ΣΣ & γονέα – και έχει γίνει βραχύβιο πρόγραμμα παρέμβαση. Κοινές φόρμες παραπομπής στο ΚΕΔΔΥ για Ν/Γ & Δημοτικό, έχουν αποσταλεί ηλεκτρονικά στα σχολεία.
·       Να ληφθεί υπόψη ότι ο ρόλος του μαθητή/τριας είναι ιδιαίτερα σκληρός. Για το λόγο αυτό η ανάθεση εργασιών στους μαθητές/τριες και κυρίως αυτές που κινούνται στις αρχές και τη φιλοσοφία του Δ.Ε.Π.Π.Σ., του Α.Π.Σ. δύνανται να δοθούν μόνο εντός της τάξης ώστε να ελέγχονται άμεσα.
·       Υπενθυμίζεται ότι,  η ενημέρωση και επικοινωνία με γονείς/ κηδεμόνες μαθητών όπως και οι μηνιαίες συναντήσεις, που αφορούν την πρόοδο των μαθητών/τριών, πρέπει να πραγματοποιούνται σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Σχολείου. Παράλληλα να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση των γονέων για την αποτελεσματικότερη επίλυση των ζητημάτων που προκύπτουν.
·       Οι Διευθυντές/ντριες και Προϊστάμενοι/ες Σχολικών μονάδων να φροντίζουν για την έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο και την ακώλυτη υλοποίηση του προγράμματος πρωινού και απογευματινού με τη διασφάλιση μη εισόδου ατόμων ξένων με την εκπαιδευτική διαδικασία στο χώρο του σχολείου.
·       Κρίνουμε απαραίτητο τον τετραμηνιαίο Προγραμματισμό του εκπ/κού έργου σχολικής μονάδας και τον αντίστοιχο  προγραμματισμό διδακτέας ύλης (συνοπτικά) σε επίπεδο τάξης και ανά μάθημα. Ο προγραμματισμός εκπ/κού έργου θα σταλεί στη σχολική σύμβουλο και ο προγραμματισμός διδακτέας ύλης  θα παραμείνει στο γραφείο κάθε εκπαιδευτικού για να είναι στη διάθεση της Σχολικής Συμβούλου κατά την επίσκεψή της στην τάξη. Ο προγραμματισμός εκπ/κου έργου θεωρείται απαραίτητος γιατί:
·       δίνει τη δυνατότητα έγκαιρης προετοιμασίας πληροφοριών και διδακτικού υλικού,
·       βοηθά στην πρόβλεψη και την έγκαιρη πρόληψη των προβλημάτων,
·       συμβάλλει στην εξοικονόμηση χρόνου και πνευματικής ενέργειας,
·       καθιστά ευκολότερο τον αυτοέλεγχο του/της εκπαιδευτικού και αντικειμενικότερη την αξιολόγηση της διδασκαλίας
·       δημιουργεί αίσθημα ψυχολογικής ασφάλειας και αυτοπεποίθησης
·       και αποκαλύπτει τις παιδευτικές δυνατότητες του περιεχομένου της ενότητας που θα διδαχθεί.
Αποτέλεσμα αυτών είναι η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης και η βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύπτει στη σχολική μονάδα εξαντλούνται όλες οι πιθανότητες εξεύρεσης λύσης από το/τη Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/νη και το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου και εάν δε βρίσκεται λύση αναζητείται αυτή σε επίπεδο Δ/νσης Π.Ε. και Σχολικής Συμβούλου ανάλογα με τη φύση του προβλήματος.
Υπενθυμίζεται επίσης και η λειτουργία του blog των Σχολικών Συμβούλων Βοιωτίας http://sxolsymdipevoi.blogspot.gr που μπορείτε να ενημερώνεστε.

Σας ευχόμαστε καλή αρχή με επιμονή,  υπομονή, αισιοδοξία και με την επισήμανση ότι για την αποτελεσματικότερη επίλυση των ζητημάτων που προκύπτουν απαιτείται η διαρκής συνεργασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής  κοινότητας.
Με ευθύνη των Δ/ντών, Πρ/νων Δ.Σ. να λάβουν ενυπόγραφα γνώση όλοι οι εκπ/κοί.

Η Σχολική Σύμβουλος

Ζουγανέλη Άννα





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.