Τρίτη, 9 Ιουνίου 2015



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΑΛΗΣ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΟΡΦΟΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΥΠΟΕΡΓΟ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

13 ΚΑΙ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015
 
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ

ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΜΑΡΑΣΛΗ 4


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ








ΣΑΒΒΑΤΟ 13/6/2015


 8.30-10.00:    ΕΓΓΡΑΦΕΣ

ΕΝΑΡΞΗ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ  

10.20-10.40:   ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ
 από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο της Δράσης 4 του Προγράμματος ΘΑΛΗΣ, Λέκτορα του ΠΤΔΕ, ΔΠΘ, κ. Σίμο Παπαδόπουλο

 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ
 Του Επιστημονικού Υπευθύνου του Προγράμματος ΘΑΛΗΣ, Καθηγητή του ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, κ. Θόδωρου Γραμματά
 Του Προέδρου του ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Σκορδούλη
  

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

ΣΥΝΕΔΡΙΑ Α - ΠΡΩΙΝΗ  (Ολομέλεια – Αίθουσα Αμφιθέατρο)
                            Πρόεδρος: Θόδωρος Γραμματάς

10.45-11.00:  Κατερίνα Καραμήτρου
(Επίκουρη καθηγήτρια, Π.Τ.Ν., Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ηθοποιός)
Η αρχετυπική γλώσσα της δραματικής τέχνης ως όχημα αυτοσυνειδησίας και
πολυπολιτισμικότητας μέσα από την πληρότητα της συγκίνησης και την ηδονή της δράσης στην εκπαίδευση. Καινοτόμες παιδαγωγικές κι αισθητικές προσεγγίσεις

11.00-11.15:  Κλειώ Φανουράκη
(Δρ., Διδάσκουσα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών)
Η Μήδεια του Ευριπίδη μέσα από σύγχρονες κινηματογραφικές και θεατρικές προσεγγίσεις για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

11.15-11.30:  Χρυσαυγή Γλένη
(Δρ. Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α., Σχολική Σύμβουλος 2ης Περιφέρειας Φθιώτιδας)
Σίμος Παπαδόπουλος
(Λέκτορας, Π.Τ.Δ.Ε., Δ.Π.Θ., Εμψυχωτής Θεάτρου)
Εκπαίδευση στον πολιτισμό: κοινοί στόχοι παιδαγωγικών προσεγγίσεων  

11.30-11.45:  Παναγιώτης Μανιάτης
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., Δρ. Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Το θέατρο για παιδιά και νέους ως μέσο ανατροπής των στερεοτύπων. Η περίπτωση της παράστασης: ‘Μια γιορτή στου Νουριάν’

11.45-12.00:  Γιάννης Παπαδόπουλος
(Καθηγητής, Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
Δια μιμήσεως γνώση και κάθαρση ή η βιωματική προσέγγιση του ανεπίγνωστου

12.00-12.10:  Συζήτηση


12.10-12.30:  ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

  


ΣΥΝΕΔΡΙΑ Β – ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ (Ολομέλεια – Αίθουσα Αμφιθέατρο)
                             Πρόεδρος: Γιάννης Παπαδόπουλος

12.30-12.45:  Πήλιος Σταύρου
(Κλινικός Ψυχολόγος, Δρ., Ερευνητής Πανεπιστημίου Paris Descartes-Sorbonne)
Η διαμεσολάβηση των θεατρο- βιωματικών τεχνικών ως θεραπευτική και ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση στα παιδιά με προβλήματα συμβολοποίησης και μάθησης

12.45-13.00:  Αντώνης Λενακάκης
(Επίκουρος καθηγητής, Τ.Ε.Π.Α.Ε., Α.Π.Θ.)
Ιφιγένεια Τσολάκη
(Απόφοιτη Τ.Ε.Π.Α.Ε., Α.Π.Θ., Εμψυχώτρια κουκλοθεάτρου)
Κουκλοθέατρο και Φυσικές Επιστήμες

13.00-13.15:  Μαρία Κλαδάκη
(Λέκτορας, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
Θεατρική τέχνη και εκπαιδευτική πράξη: μια σχέση αγάπης από απόσταση

13.15-13.30:  Ανδρομάχη (Μάγκυ) Μοντζολή
(Δρ., Ε.Κ.Π.Α., Σκηνοθέτης-σκηνογράφος, Καλλιτεχνικός Δ/ντής Θεάτρου της Ημέρας)
Από το θεατρικό παιχνίδι στην οργανωμένη παράσταση

13.30-13.45:  Αλεξία Παπακώστα
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., Δρ., Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων: Σύγχρονες προτεραιότητες -νέες προοπτικές

13.45-14.00:  Συζήτηση


ΣΥΝΕΔΡΙΑ Γ – ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ  (Ολομέλεια – Αίθουσα Αμφιθέατρο)
                             Πρόεδρος: Τηλέμαχος Μουδατσάκις

17.00-17.15:  Σίσσυ Τσιφλίδου
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., Υποψ. δρ., Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Η συνέργια των τεχνών στις υπερκειμενικές αναγνώσεις των κειμένων: ‘Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι’ και ‘Το μεγάλο ταξίδι του Τουρτούρι’ του Ευγένιου Τριβιζά

17.15-17.30:  Φανή Μυρωνάκη
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., Υποψ. Δρ., Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Προάγοντας τη δημιουργικότητα μέσα από την τέχνη στο σύγχρονο σχολείο: η δημιουργική εξερεύνηση του λογοτεχνικού κειμένου

17.30-17.45:  Εύη Μάμαλη 
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., ΜΔ. Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Από την Εμψύχωση στη Γραφή: Η ποίηση ως βίωμα και συγκινησιακό αποτύπωμα στο δημοτικό σχολείο

17.45-18.00:  Αναστασία Ν. Μαργέτη
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., Ιστορικός, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Από την ποίηση στη δραματο-ποίηση: Γλωσσικοί μετασχηματισμοί και θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί για το περιβάλλον

18.00-18.15:  Ερμιόνη Δελή
(Εκπαιδευτικός, Ζωγράφος, Δρ., Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
Ωδή στην παλέτα: έργα και ημέρες σχολικού εργαστηρίου

18.15-18.25:  Συζήτηση
18.25-18.45:  ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΣΥΝΕΔΡΙΑ Δ – ΒΡΑΔΥΝΗ  (Ολομέλεια – Αίθουσα Αμφιθέατρο)
                             Πρόεδρος: Σίμος Παπαδόπουλος

18.45-19.00:  Κωνσταντίνος Ι.  Σκρεπετός   
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., ΜΔ. Π.Τ.Δ.Ε.,  Α.Π.Θ.)
Σίμος Παπαδόπουλος
(Λέκτορας, Π.Τ.Δ.Ε., Δ.Π.Θ., Εμψυχωτής Θεάτρου)
Αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές στο σχολείο για την ενδυνάμωση των μαθητών και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας

19.00-19.15:  Ιωάννα Μενδρινού
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., Δρ., Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Το θέατρο ως μέσο ανάδειξης και καλλιέργειας της πολλαπλής νοημοσύνης των παιδιών προσχολικής ηλικίας

19.15-19.30:  Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση
(Δρ., Θεατροπαιδαγωγός, Διδάσκουσα στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου)
Συλλογικό θέατρο και πολιτειότητα: το εκπαιδευτικό δράμα / θέατρο ως μορφή συμμετοχής στα κοινά

19.30-19.45:  Βασίλης Πανόπουλος
(Εκπαιδευτικός Π.Ε., Υποψ. δρ., Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Το καθοδηγητικό μοτίβο (Leitmotiv), της μουσικής σύνθεσης στο θέατρο για ανήλικους θεατές

19.45-20.00:  Παναγιώτης Τζαμαργιάς
(Ε.ΔΙ.Π., Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α., Σκηνοθέτης)
Μια διδακτική πρόταση για τους κώδικες του Δράματος και του Θεάτρου μέσα από Εργαστήρι Γραφής

20.00-20.15:  Συζήτηση

ΚΥΡΙΑΚΗ 14/6/2015

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

ΣΥΝΕΔΡΙΑ Ε - ΠΡΩΙΝΗ  (Ολομέλεια – Αίθουσα Αμφιθέατρο)
                            Πρόεδρος: Θόδωρος Γραμματάς

10.30-10.45:  Άντα Κατσίκη – Γκίβαλου
(Ομ. Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε.,  Ε.Κ.Π.Α.)
Η συμβολή του θεάτρου σε μια δημιουργική και πολύπλευρη ανάγνωση της λογοτεχνίας

10.45-11.00:  Ελπινίκη Νικολουδάκη Σουρή
(Αναπλ. Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Κρήτης)
Κ. Π. Καβάφη "Ποσειδωνιάται" και "Στα 200 π.Χ.: τα ποιήματα στη σκηνική τους εκδοχή.

11.00-11.15:  Τριανταφυλλιά Σαραφίδου
(τ. Αναπλ. Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε., Δ.Π.Θ.)
Σχολείο, παράγοντας μεταβίβασης και ανάπτυξης του πολιτισμού. Η περίπτωση της ιστορικής γνώσης από την περίοδο των βυζαντινών χρόνων

11.15-11.30:  Τηλέμαχος Μουδατσάκις
(Ομ. Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σκηνοθέτης)
Η έκτη αντίληψη μιας «ιστορίας», ή εισδοχή του πολιτισμού στο Σχολείο

11.30-11.45:  Συζήτηση

11.45-12.00:  Σίμος Παπαδόπουλος
(Λέκτορας, Π.Τ.Δ.Ε., Δ.Π.Θ., Επιστημονικός Υπεύθυνος της Δράσης 4 Προγράμματος ΘΑΛΗΣ)
Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα: Συμπεράσματα από τις Δράσεις του Προγράμματος ΘΑΛΗΣ


12.05-12.10:  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ 
βλέπω το ρυθμό…
ακούω την εικόνα…
Σύλληψη ιδέας: Δήμητρα Λαμπρέτσα (Εικαστικός)


12.10-12.40:  ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ


ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

12.45-15.00: 

1. Διερευνώντας την έννοια της Μεταμόρφωσης μέσα από τα εικαστικά και τη θεατρική εμψύχωση (Αίθουσα 6), Εύη Μάμαλη (Εκπαιδευτικός Π.Ε., MΔ ‘Διδακτική και Αναλυτικά Προγράμματα’), Λένα Πετροπούλου (Εκπαιδευτικός Π.Ε.)         

2. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας βασιλιάς…. Μιλώντας στα παιδιά μας για την ύβρι. (Αίθουσα 4), Σίμος Παπαδόπουλος (Λέκτορας Θεατρολογίας, ΠΤΔΕ, ΔΠΘ, Εμψυχωτής Θεάτρου)



15.00-15.15:  ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ


15.15-17.30: 

1. Στην πηγή της Ριζάγη το νερό είναι καθαρό (Αίθουσα Αμφιθέατρο), Δήμητρα Νικολοπούλου (Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Χορού, Εμψυχώτρια Θεάτρου)   

2. Πριν από την πρόβα: περνώντας από τον προσωπικό στον ομαδικό χωρο-χρόνο (Αίθουσα 6), Βαλεντίνα Παπαδημητράκη (Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Δημιουργός του Θεάτρου του Παπουτσιού πάνω στο Δέντρο), Μαρία-Όλγα Αθηναίου (Ηθοποιός)

3. Αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές στο σχολείο για την ενδυνάμωση των μαθητών και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας (Αίθουσα 4), Κωνσταντίνος Ι. Σκρεπετός (Εκπαιδευτικός Π.Ε., ΜΔ. ΑΠΘ)


ΛΗΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

















ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Τα βιωματικά εργαστήρια έχουν διάρκεια 2 και 1/4 ώρες και διεξάγονται στις εγκαταστάσεις του Μαρασλείου Διδασκαλείου την Κυριακή 14/6 ταυτόχρονα σε δύο ζώνες 12.45-15.00 και 15.15-17.30.
Η εγγραφή στα εργαστήρια θα γίνει το Σάββατο 13/6/2014 το πρωί 8.30 - 10.00, ταυτόχρονα με την εγγραφή στη Διημερίδα. Για το σκοπό αυτό για κάθε εργαστήριο θα υπάρχει ξεχωριστό σημείο εγγραφής, με πινακίδα που θα αναγράφεται το όνομα του εμψυχωτή, ο τίτλος του εργαστηρίου και ο αριθμός των συμμετεχόντων. Επισημαίνεται ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων κάθε εργαστηρίου είναι περιορισμένος και γι’ αυτό από το σύνολο των εργαστηρίων κάθε σύνεδρος μπορεί να δηλώσει τη συμμετοχή του σε δύο εργαστήρια (διαφορετικής χρονικής ζώνης). Μετά τη λήξη των εγγραφών θα υπάρξει σχετική ενημέρωση.



ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Βρεττός Ιωάννης, Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 
Γκίβαλου -Κατσίκη Άντα, Ομότιμη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ,  
Γραμματάς Θόδωρος, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Επιστημονικός Υπεύθυνος Προγράμματος ΘΑΛΗΣ  
Λενακάκης Αντώνης, Επίκουρος καθηγητής, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
Μουδατσάκις Τηλέμαχος, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σκηνοθέτης, Επιστημονικός Υπεύθυνος Δράσης 5 Προγράμματος ΘΑΛΗΣ     
Παπαδόπουλος Ιωάννης, Καθηγητής ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Παπαδόπουλος Σίμος, Λέκτορας, ΠΤΔΕ, ΔΠΘ, Επιστημονικός Υπεύθυνος Δράσης 4 Προγράμματος ΘΑΛΗΣ   



ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος:
Σίμος Παπαδόπουλος, Λέκτορας, ΠΤΔΕ, ΔΠΘ, Επιστημονικός Υπεύθυνος Δράσης 4 Προγράμματος ΘΑΛΗΣ   

Γραμματέας:
Μαρία Δημάκη -Ζώρα, Λέκτορας, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ

Μέλη:
Παναγιώτης Τζαμαργιάς, ΕΔΙΠ, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Σκηνοθέτης
Ευαγγελία Κοκκότη, Συνεργάτης του Προγράμματος ΘΑΛΗΣ

Την οργανωτική επιτροπή πλαισιώνει ομάδα εκπαιδευτικών και φοιτητών:
Αφροδίτη Ανδρέου, Αγνή Καραγιάννη, Αιμιλία Καρατζούλη, Εύη Μάμαλη, Ιωάννα Μενδρινού, Κατερίνα Μπίρμπα, Αποστόλης Μπονέλης, Αιμιλία Πανταζή, Λένα Πετροπούλου, Κωνσταντίνος Σκρεπετός, Φιλία Συμεωνίδου, Σίσσυ Τσιφλίδου, Νικόλαος Χρονόπουλος









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.