Σάββατο, 3 Μαΐου 2014

Επιμορφωτικό σεμινάριο: "Διαχείριση πολυπολιτισμικής σχολικής τάξης"

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:  «Λογοτεχνία, εικαστικά και κινηματογράφος σε πολυπολιτισμικές μαθητικές τάξεις»
κ. Βλαστάρη Ειρήνη τ. Σχολική Σύμβουλος
 σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο Α/θμιας Εκπ/σης 3ηςπερ. Ν. Βοιωτίας κ. Ζουγανέλη Άννα.

 ΟΜΑΔΑ 1: Κατσαρού Γεωργία, Κούργια Ειρήνη, Ψαρρή Ελένη, Παπαδημητρίου Δημήτρης, Λέντζα Ιφιγένεια-Χριστίνα,  Δραγανούδης Παντελής,  Ευαγγέλου Ιωάννα,  Σκιαδά Χριστίνα, Ζήση Αθηνά,  Μανέτα Πηνελόπη.

ΘΕΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ:   Απόσπασμα από τη "Γυφτοπούλα" του Α. Παπαδιαμάντη. 
ΥΠΟΘΕΣΗ:  Ο Γεώργιος Πλήθων Γεμιστός - φιλόσοφος, νομοθέτης, πλούσιος - στο Δεσποτάτο του Μυστρά, δεν είναι αποδεκτός κι αρεστός στους συντοπίτες του. Όπως συμβαίνει και με τους Αθίγγανους της περιοχής. 
ΗΡΩΕΣ : - Ο Γεώργιος Πλήθων Γεμιστός. 
                - Ο ξένος που βρίσκεται στη δούλεψή του. 
                - Ο γύφτος - σιδεράς. 
                - Ο κόσμος.
ΠΛΑΝΟ 

1. Έχει προηγηθεί ανάγνωση + επεξεργασία του κειμένου καθώς κι άλλων κειμένων του Παπαδιαμάντη στην ώρα της φιλαναγνωσίας. 
2.  Απόσπασμα της Γυφτοπούλας θα παρουσιαστεί δραματοποιημένο από τους μαθητές. 
3. Για τις ανάγκες της θεατρικής παράστασης το κείμενο θα αποδοθεί στη νεοελληνική γλώσσα, με παρέμβαση - διασκευή στο διάλογο των 2 βασικών ρόλων - του γύφτου και του ξένου. 
4. Στην πόλη μας - Αλίαρτο - υπάρχει θεατρικό, παιδικό εργαστήρι του γνωστού θεατρικού και τηλεοπτικού σκηνοθέτη Θανάση Αντωνίου. Μπορούμε να τον καλέσουμε να βοηθήσει στην οργάνωση - σκηνοθεσία της θεατρικής μας απόδοσης.
5. Το έργο μπορεί να παρουσιαστεί στην πλατεία του χωριού. Το σκηνικό δε θα παραπέμπει στην εποχή που αναφέρεται το βιβλίο (Μυστράς - Δεσποτάτο). Θα είναι η πλατεία και το καφενείο ενός οποιουδήποτε χωριού σε μια οποιαδήποτε εποχή. Προτιμάμε το έργο μας να είναι άχρονο και άτοπο για να τονίσουμε ότι η διαφορετικότητα και οι προκαταλήψεις που αφορούν σε άτομα ή κοινωνικές ομάδες είναι στοιχεία που υπάρχουν σε όλες τις κοινωνίες, σε όλες τις εποχές, σε όλες τις συνθήκες. 
6. Στην αρχή του έργου, μπορούμε με βίντεο ή ζωντανά στη σκηνή να εντάξουμε μέσω παντομίμας στη δράση το Γεώργιο Πλήθωνα Γεμιστό, ώστε το κοινό να έχει μία ιδέα για ποιο άτομο συζητούν οι 2 ήρωες επί σκηνής.
7. Η μουσική που θα συνοδεύει το έργο θα είναι κατά προτίμηση τσιγγάνικα βιολιά της Βουδαπέστης ή ό, τι επιλέξουν οι μαθητές μας πως ταιριάζει. 
8. Το τελικό αποτέλεσμα θέλουμε να στοχεύει στην ευαισθητοποίηση κοινού και μαθητών στο ότι ο πλούσιος Γεμιστός κι ο φτωχός γύφτος - σιδεράς κατ' ουσίαν έχουν ένα κοινό πρόβλημα, της μη αποδοχής από τους άλλους.  Είναι πολύ συγκινητικό ν' ανακαλύπτεις ότι αυτά που ενώνουν και χωρίζουν τους ανθρώπους δεν έχουν να κάνουν με χρώμα, φυλή ή κοινωνική τάξη. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.